-
prof. dr hab. Zbigniew Nęcki, Trudności negocjacyjne w środowisku międzykulturowym (czyli od wypraw krzyżowych do misji pokojowych),
-
Wielowymiatowa tożsamosć w ustawicznym rozwoju. Ku paradygmatowi współistnienia w warunkach wielokulturowości,
-
prof. dr hab. Wiesław Sikorski, Róźnicew miśdzykulturowe w zachowaniu i komunikacji niewerbalnej,
-
dr Jan. F. Jacko, Komunikacja międzykulturowa w ujeciu fenoemnologiczno-systemowym,
-
dr Anna Knocińska, Problemy komunikacji międzykulturowej w II Rzeczypospolitej (1918/1939) - antecedencje i inspiracje współczesności,
-
dr Sylwia Domagalska, Struktura etniczna Polski w perspektywie najnowszej historii,
-
dr Iwona Ocetkiewicz, Nierówności społeczne a komunikacja miedzykulturowa,
-
dr Grażyna Pechota, Edukacja Komunikowania miedzykulturowego - rola szkoły wobec wyzwań współczesności,
-
dr Teresa Lewandowska-Kidoń, Stereotypy narodowościowe i etniczne uczniów gimnazjum i liceum a ich zachowania nietolerancyjne,
-
mgr Sylwia Pikula, Tekstowo-komunikacyjny paradygmat w nauczaniu języka polskiego a kształcenie do międzykulturowości,
-
dr Iwona Sobieraj, Kompetencje zawodowe - kompetencje międzykulturowe. Perspektywa rozwoju na podstawie badań rynku pracy w województwie śląskim,
-
dr Ewa Pająk-Ważna, Autobiografia spotkań miedzykulturowych (AIE) w praktyce edukacyjnej - rekomendacje Rady Europy a możliwości zastosowania narzędzia,
-
dr Hubert Paluch, Bariery w procesie umiędzynarodowienia usług edukacyjnych w Polsce,
-
dr Janusz Mika, Interkulturalní komunikace v andragogice - vzdelávání dospelých,
-
dr Anita Stefańska, Kogo grasz?... Wsielokulturowość w przktyce teatru - także szkolnego (stymulatory pedagogów),
-
dr Ludomír Nenicka, Etnocentrismu a interkulturní vzdelávání ve skolním dejepise na príklade Ceské Republiky,
-
prof. dr hab. Mirosława Wawrzak-Chodaczek, Czynniki determinujące międzykulturową komunikację interpersonalną,
-
prof. dr hab. Vojtech Korim, Multikulturalizmus a história Rómov v podmienkach Slovenska,
-
prof. dr hab. Grażyna Bartkowiak, Czynniki warunkujące skuteczność przekazu perswazyjnego menedżera w zróźnicowanym i niezróżnicowanym kulturowo środowisku pracy,
-
prof. dr hab. Mariusz Korczyński, Skuteczność kynoterapii w usprawnianiu komunikacyjnym dzieci z Zespołem Downa. Inne oblicza komunikowania się,
-
prof. dr hab. Sona Kariková, Jedinácik v edukacnom prostredí,
-
prof. dr hab. Inetta Nowosad, Dwujęzyczne projekty edukacyjne na pograniczu niemiecko-polskim,
-
prof. dr hab. Roman Uździcki, Poradnictwo zawodowe w wybranych krajach europejskich. Wymiar globalny i lokalny,
-
prof. dr hab. Wojciech Wiesner, mgr Jarosław Heng, Charakterystyka barier komunikacyjnych w środowisku zróżnicowanym kulturowo w opinii studentów turystyki i rekreacji uczestniczących w programie Erasmus,
-
dr Marian Fiedor, Przyzwolenie na dotyk w relacjach interpersonalnych - badania porównawcze młodzieży polskiej i niemieckiej,
-
dr Marta Szablewska-Holeska, Dziecięce komunikowanie "siebie" w przestrzeni artystycznych działań twórczych,
-
dr Klaudia Węc, Strategie wychowania: ryzyko jako warunek rozwoju,
-
dr Jan Jacko, Wpływ zachowań przestrzennych na wizerunek negocjatora w wybranej sytuacji. Raport z badań,
-
dr Krystyna Ostapiuk, Komunikacja w edukacji. Przyjmowanie kodów swojego środowiska,
-
dr Marzena Okrasa, Wykorzystywanie komunikacji internetowej w edukacji szkolnej "cyfrowych tubylców",
-
dr Ivona Buryová, Multikulturní prístup pracovníku pomáhajících profesí v komunikaci s klientem,
-
prof. dr hab. Wojciech Weisner, mgr Zofia Niekurzak, Analiza form komunikacji społecznej pomiędzy podmiotami programu "Trener Osiedlowy",
-
dr Danuta Wosik-Kawala, dr Anna Grabowiec, Szkoła mijscem kształtowania kompetencji społecznych - postulaty a szeczywistość,
-
prof. dr hab. Wojciech Wiesner, mgr Urszula Sabat, Wartość informacyjna śladu na śniegu w nauczaniu narciarstwa,
-
dr Lech Kacprzak, Rola mediów w kulturze i edukacji. Szanse i zagrożenia dla multikulturowości,
-
dr Anna Weissbrot-Koziarska, Komunikacyjne kompetencje pracownika socjalnego w procesie poradniczym,
-
dr Janusz Ropski, Szkoła wyższa miejscem kształtowania kompetencji społecznych. Perspektywa kompetencji do komunikacji międzykulturowej,