Aktualności

Gość


Komunikacja – wychowanie – kształcenie – wielokulturowość – międzykulturowość. Kompetencja komunikacyjna do porozumienia w warunkach wielokulturowości i międzykulturowości - konferencja naukowa


Komunikacja – wychowanie – kształcenie – wielokulturowość – międzykulturowość. Kompetencja komunikacyjna do porozumienia w warunkach wielokulturowości i międzykulturowości - konferencja naukowa
piątek, 25 maja 2012, Anna Kasprzyk

Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki Uniwersytetu Macieja Beli Bańska w Bystrzycy (Słowacja), Uniwersytet Białostocki, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Pile, Uniwersytet Śląski w Opawie wraz z Wydziałem zamiejscowym w Karwinie (Czechy), Stowarzyszenie Wspierania Edukacji Międzynarodowej oraz Wydawnictwo Adam Marszałek zostali organizatorami międzynarodowej konferencji naukowej z cyklu Komunikowanie społeczne w edukacji – XI spotkanie. Komunikacja – wychowanie – kształcenie – wielokulturowość – międzykulturowość. Kompetencja komunikacyjna do porozumienia w warunkach wielokulturowości i międzykulturowości, która obyła się w dniach 21-24 maja 2012 w Ladku Zdrój.

Celem konferencji była diagnoza problematyki komunikacji społecznej w edukacji, szczególnie w obszarze jej znaczenia dla kształcenia i wychowania do wielokulturowości, identyfikacja kompetencji warunkujących sprawność i efektywność pracy szkoły w kształtowaniu  umiejętności komunikacyjnych w międzykulturowości i wielokulturowości, poznanie i propagowanie nowoczesnej myśli naukowej z zakresu komunikacji międzykulturowej.

Patronat honorowy nad konferencją objął Komitet Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.

Podczas konferencji zaprezentowano następujące tematy:

  • prof. dr hab. Zbigniew Nęcki, Trudności negocjacyjne w środowisku międzykulturowym (czyli od wypraw krzyżowych do misji pokojowych),
  • Wielowymiatowa tożsamosć w ustawicznym rozwoju. Ku paradygmatowi współistnienia w warunkach wielokulturowości,
  • prof. dr hab. Wiesław Sikorski, Róźnicew miśdzykulturowe w zachowaniu i komunikacji niewerbalnej,
  • dr Jan. F. Jacko, Komunikacja międzykulturowa w ujeciu fenoemnologiczno-systemowym,
  • dr Anna Knocińska, Problemy komunikacji międzykulturowej w II Rzeczypospolitej (1918/1939) - antecedencje i inspiracje współczesności,
  • dr Sylwia Domagalska, Struktura etniczna Polski w perspektywie najnowszej historii,
  • dr Iwona Ocetkiewicz, Nierówności społeczne a komunikacja miedzykulturowa,
  • dr Grażyna Pechota, Edukacja Komunikowania miedzykulturowego - rola szkoły wobec wyzwań współczesności,
  • dr Teresa Lewandowska-Kidoń, Stereotypy narodowościowe i etniczne uczniów gimnazjum i liceum a ich zachowania nietolerancyjne,
  • mgr Sylwia Pikula, Tekstowo-komunikacyjny paradygmat w nauczaniu języka polskiego a kształcenie do międzykulturowości,
  • dr Iwona Sobieraj, Kompetencje zawodowe - kompetencje międzykulturowe. Perspektywa rozwoju na podstawie badań rynku pracy w województwie śląskim,
  • dr Ewa Pająk-Ważna, Autobiografia spotkań miedzykulturowych (AIE) w praktyce edukacyjnej - rekomendacje Rady Europy a możliwości zastosowania narzędzia,
  • dr Hubert Paluch, Bariery w procesie umiędzynarodowienia usług edukacyjnych w Polsce,
  • dr Janusz Mika, Interkulturalní komunikace v andragogice - vzdelávání dospelých,
  • dr Anita Stefańska, Kogo grasz?... Wsielokulturowość w przktyce teatru - także szkolnego (stymulatory pedagogów),
  • dr Ludomír Nenicka, Etnocentrismu a interkulturní vzdelávání ve skolním dejepise na príklade Ceské Republiky,
  • prof. dr hab. Mirosława Wawrzak-Chodaczek, Czynniki determinujące międzykulturową komunikację interpersonalną,
  • prof. dr hab. Vojtech Korim, Multikulturalizmus a história Rómov v podmienkach Slovenska,
  • prof. dr hab. Grażyna Bartkowiak, Czynniki warunkujące skuteczność przekazu perswazyjnego menedżera w zróźnicowanym i niezróżnicowanym kulturowo środowisku pracy,
  • prof. dr hab. Mariusz Korczyński, Skuteczność kynoterapii w usprawnianiu komunikacyjnym dzieci z Zespołem Downa. Inne oblicza komunikowania się,
  • prof. dr hab. Sona Kariková, Jedinácik v edukacnom prostredí,
  • prof. dr hab. Inetta Nowosad, Dwujęzyczne projekty edukacyjne na pograniczu niemiecko-polskim,
  • prof. dr hab. Roman Uździcki, Poradnictwo zawodowe w wybranych krajach europejskich. Wymiar globalny i lokalny,
  • prof. dr hab. Wojciech Wiesner, mgr Jarosław Heng, Charakterystyka barier komunikacyjnych w środowisku zróżnicowanym kulturowo w opinii studentów turystyki i rekreacji uczestniczących w programie Erasmus,
  • dr Marian Fiedor, Przyzwolenie na dotyk w relacjach interpersonalnych - badania porównawcze młodzieży polskiej i niemieckiej,
  • dr Marta Szablewska-Holeska, Dziecięce komunikowanie "siebie" w przestrzeni artystycznych działań twórczych,
  • dr Klaudia Węc, Strategie wychowania: ryzyko jako warunek rozwoju,
  • dr Jan Jacko, Wpływ zachowań przestrzennych na wizerunek negocjatora w wybranej sytuacji. Raport z badań,
  • dr Krystyna Ostapiuk, Komunikacja w edukacji. Przyjmowanie kodów swojego środowiska,
  • dr Marzena Okrasa, Wykorzystywanie komunikacji internetowej w edukacji szkolnej "cyfrowych tubylców",
  • dr Ivona Buryová, Multikulturní prístup pracovníku pomáhajících profesí v komunikaci s klientem,
  • prof. dr hab. Wojciech Weisner, mgr Zofia Niekurzak, Analiza form komunikacji społecznej pomiędzy podmiotami programu "Trener Osiedlowy",
  • dr Danuta Wosik-Kawala, dr Anna Grabowiec, Szkoła mijscem kształtowania kompetencji społecznych - postulaty a szeczywistość,
  • prof. dr hab. Wojciech Wiesner, mgr Urszula Sabat, Wartość informacyjna śladu na śniegu w nauczaniu narciarstwa,
  • dr Lech Kacprzak, Rola mediów w kulturze i edukacji. Szanse i zagrożenia dla multikulturowości,
  • dr Anna Weissbrot-Koziarska, Komunikacyjne kompetencje pracownika socjalnego w procesie poradniczym,
  • dr Janusz Ropski, Szkoła wyższa miejscem kształtowania kompetencji społecznych. Perspektywa kompetencji do komunikacji międzykulturowej,

galeria