Aktualności

Gość


Dysleksja nie może być wymówką - inauguracja Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji


Dysleksja nie może być wymówką - inauguracja Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji
poniedziałek, 21 października 2013, Leszek Łukasik

Dysleksja nie może być wymówką – to hasło tegorocznego  Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji, który obchodzony jest po raz jedenasty. Zainicjowany został przez Zarząd Główny Europejskiego Towarzystwa Dysleksji. Jego ideą jest, aby we wszystkich krajach, gdzie znajdują się członkowskie stowarzyszenia tej organizacji przypomnieć dorosłym o obowiązku zadbania, aby dzieci możliwie jak najwcześniej zostały objęte obserwacją, wczesną diagnozą i możliwie jak najwcześniejszą terapią. 

Dostrzegając wagę problemu Publiczna Biblioteka Pedagogiczna, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gnieźnie oraz Biblioteka Gnieźnieńskiej Szkoły Wyższej Milenium postanowiły w tym roku zainaugurować obchody tego Tygodnia w Gnieźnie i powiecie gnieźnieńskim. Jest to także inauguracja współpracy tych trzech placówek oświatowych.

Dariusz  Pilak – Starosta Powiatu Gnieźnieńskiego, dostrzegając wagę problemu dysleksji,  objął patronat honorowy nad obchodami Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji.
Na inaugurację przybyli: Alina Kujawska-Matanda – Członek Zarządu Starostwa Powiatowego, Czesław Kruczek – Zastępca Prezydenta Miasta Gniezna, Maria Kocoń – Przewodnicząca Rady Miasta.

Uroczystego otwarcia Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji dokonał profesor Hubert Paluch – Rektor GSW Milenium.

Przybyli na inaugurację nauczyciele, pedagodzy i osoby zainteresowane problemem dysleksji wysłuchali Raportu z badań przesiewowych w kierunku dysleksji, przeprowadzonych wśród uczniów klas czwartych szkoły podstawowej. Raport przygotowała i przedstawiła Anna Bentyn – doradca metodyczny pedagogów i wychowawców świetlic.
Elżbieta Kwiatkowska i Kamila Szrama - specjaliści z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gnieźnie w swoim wystąpieniu Dyslektyk w szkole. Jak zrozumieć jego trudności, jak mu pomóc? przedstawiły nie tylko ogólne wiadomości na temat dysleksji, ale także trudności z jakimi boryka się dziecko dyslektyczne. Zwróciły uwagę jakie mogą wystąpić trudności z przyswajaniem materiału na poszczególnych przedmiotach i podały jak dostosować wymagania do umiejętności ucznia z dysleksją.

Dla uczestników przygotowano materiały informacyjne (foldery, zestawienie bibliograficzne, informacje na temat dostosowania wymagań do umiejętności ucznia z dysleksją z poszczególnych przedmiotów). W spotkaniu inauguracyjnym wzięło udział ponad 50 nauczycieli, pedagogów i osób zainteresowanych problemem dysleksji.

Raport z badań przesiewowych w kierunku dysleksji w klasach czwartych szkół podstawowych Gniezna i powiatu gnieźnieńskiego

Zobacz zdjęcia z inauguracji Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji

Tagi