Kogo przygotowujemy?
Większość ośrodków akademickich konstruując program studiów na kulturoznawstwie ogranicza się jedynie do przekazania wiedzy teoretycznej. GWSHM "Milenium" stawia na praktykę! Dlatego też w formie zajęć przeważać będą ćwiczenia i warsztaty. Obok teoretyków, wybitnych wykładowców z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, zajęcia na naszej uczelni poprowadzą praktycy, specjaliści od teatru, filmu, muzyki, fotografii oraz internetu. Studenci będą mieli okazję wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez uznanych artystów teatru (scen krakowskich, poznańskich oraz gnieźnieńskiej), filmu oraz estrady. W trakcie ich trwania zapoznają się z różnymi formami aktywności scenicznej. Nauczą się podstaw gry aktorskiej, reżyserii i scenografii. Znajomość technik teatralnych jest przydatna w pracy na tych stanowiskach, gdzie prowadzi się negocjacje i kształtuje wizerunek firmy. Na zajęciach filmoznawczych poznają profesjonalne zasady kręcenia i montowania materiału filmowego. Spotkanie z fotografią zaowocuje umiejętnościami profesjonalnej obróbki materiałów zdjęciowych i ich dalszym wykorzystaniem, np. w promocji i reklamie.
Warsztaty poświęcone sztukom audiowizualnym przygotują do pracy dziennikarskiej w teatrze, radiu i telewizji. Blok zajęć wokalno-muzycznych da podstawy nie tylko dla działalności estradowej, ale razem z przedmiotami z dziedziny retoryki, public relations oraz dyskursu publicznego poszerzy umiejętność oddziaływań perswazyjnych oraz interpersonalnych.
Współczesne sztuki audiowizualne coraz bardziej kształtują środowisko Internetu. Dlatego też nasi studenci poznają podstawy grafiki i animacji komputerowej, designu w kulturze, elektroniczne zasady obróbki obrazu i dźwięku, tworzenia podcastingów, a także budowy i administrowania stronami internetowymi, forami oraz portalami społecznościowymi. Są to ważne umiejętności w czasach, gdy media takie jak prasa, radio czy telewizja przenoszą się do świata wirtualnego. Po ukończeniu specjalności teatralno-wokalnej absolwent zrealizuje swe artystyczne pasje w teatrze, na estradzie oraz jako animator kultury. Uzyska kompetencje, by przygotowywać i realizować projekty kulturalne, pozyskując na ten cel środki unijne. Będzie mógł podjąć pracę jako dziennikarz radiowy, telewizyjny i prasowy, fotograf, operator i montażysta radiowy oraz telewizyjny, konstruktor i administrator stron internetowych, specjalista od mediów elektronicznych w centrach i galeriach handlowych oraz w firmach. Czekają na niego działy promocji, reklamy i public relations instytucji państwowych, samorządowych, biznesowych, a także agencje reklamowe i PR, centra informacji kulturalnej oraz kina, muzea i galerie.
Jakie przedmioty specjalnościowe?
Program tej specjalności, oprócz przedmiotów kierunkowych, obejmuje m.in.: teorię i analizę dzieł teatralnych, filmowych i audiowizualnych, praktyczne podstawy fotografii, warsztaty dramatyczne, muzyczne, podstawy muzyki, kształcenie słuchu, emisję głosu, choreografię, scenografię, reżyserię, kręcenie i montaż filmu dokumentalnego, warsztat pracy dziennikarza mediów, warsztat reportażu, design w kulturze, Internet jako środowisko mediów kultury, muzykę w mediach elektronicznych, budowę i administrowanie stronami internetowymi, radio i telewizję w Internecie, reklamę i public relations, pozyskiwanie środków unijnych.