Jest nam niezmiernie miło poinformować społeczność akademicką, iż nasz profesor, dr hab. Armin Mikos v. Rohrscheidt wydał książkę. "Interpretacja dziedzictwa w turystyce kulturowej. Konteksty, podmioty, zarządzanie" to monografia, pierwsza na ten temat w j.polskim i zapewne w całym globalnym obiegu naukowym.
Przedmiotem książki jest zarządzanie interpretacją dziedzictwa w ramach oferty turystycznej, a zatem z udziałem turystów jako jej uczestników. Ponieważ doświadczenia dziedzictwa kulturowego, współtworzone przez jego interpretację, najczęściej występują w ramach turystyki kulturowej, to ta odmiana turystyki stanowi środowisko podejmowanych tu badań i prezentowanych analiz.
Książka jest adresowana do badaczy i specjalistów interpretacji dziedzictwa, dydaktyków i studentów przedmiotów akademickich obejmujących aktywne zarządzanie dziedzictwem oraz do zarządców regionalnych i lokalnych programów uczestnictwa w kulturze. Drugą grupa jej adresatów są zarządcy i merytoryczni pracownicy instytucji zarządzających zasobami dziedzictwa, w tym muzeów, centrów interpretacji i obiektów oraz kompleksów zabytkowych stanowiących atrakcje turystyczne. Im zamieszczone tu wywody powinny pomóc w organizacji turystycznej oferty opartej na ich zasobach i wprowadzeniu jej do zewnętrznych produktów turystycznych, a także w prawidłowym kształtowaniu relacji ze środowiskiem turystyki i marketingu turystycznego ich oferty. Książka może być też źródłem usystematyzowanej wiedzy i przydatnym zbiorem praktycznych rekomendacji dla menedżerów obszarowych organizacji interpretacyjnych, w tym szlaków kulturowych, lokalnych trasy tematycznych dla turystów, organizacji turystycznych profilowanych na dziedzictwo, ekomuzeów, stowarzyszeń skoncentrowanych na ochronie i kultywowania dziedzictwa. Mogą z niej też skorzystać organizatorzy wycieczek wyspecjalizowani w eksploatacji dziedzictwa, samodzielni przewodnicy turystyczni i ich lokalne zespoły, organizatorzy eventów dziedzictwa przyciągających turystów, twórcy aplikacji turystycznych i turystycznych programów kolekcjonerskich i operatorzy turystycznych linii komunikacyjnych. Z kolei urzędnikom samorządowym odpowiadającym za zarządzanie zasobami dziedzictwa, współpracę z sektorem turystycznym i jego wspieranie, marketing turystyczny swoich obszarów lub marketing terytorialny ta publikacja może pomóc w formułowaniu ich strategii oraz w ocenie przedsięwzięć interpretacji i turystycznej eksploatacji dziedzictwa, których inicjatorzy i zarządcy wnioskują o wsparcie ze środków publicznych.
Zachęcamy do zapoznania się ze spisem treści oraz ze streszczeniem tutaj
Jednocześnie informujemy, iż książka jest już dostępna w przedsprzedaży pod adresem tutaj