IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu "Konteksty efektywności..." - Program

Gość


IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa z cyklu "Konteksty efektywności..." - Program


 

Program konferencji

Dzień 1 - poniedziałek 30 maja 2016r.

8:30-9:30 Rejestracja uczestników konferencji – Budynek A (parter przy Auli Zielonej) 

OTWARCIE KONFERENCJI
WYSTĄPIENIA PRZEDSTAWICIELI ORGANIZATORÓW

AULA ZIELONA – Sala 4

9:30-10:00  

dr Hubert Paluch, prof. GSW Milenium, Rektor GSW Milenium
dr Anna Knocińska, Dziekan Wydziału Nauk Społecznych GSW Milenium
mgr Krzysztof Gawrecki, Kanclerz GSW Milenium 

prof. zw. dr hab. Ireneusz Kubiaczyk, Prorektor WWSSE w Środzie Wlkp.
doc. dr Przemysław Frąckowiak, Rektor WWSSE w Środzie Wlkp.

  SESJA PLENARNA

 moderatorzy:
prof. zw. dr hab. Kazimierz Przyszczypkowski, UAM Poznań
prof. zw. dr hab. Wiesław Ambrozik, UAM Poznań
dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ w Zielonej Górze

10:00-10:20

dr hab. Antoni Szczuciński, prof. WWSSE Środa Wlkp.
Godność a wykluczenie społeczne

10:20-10:40

prof. zw. dr hab. Urszula Ostrowska, GSW Milenium
Pomoc i wsparcie z perspektywy aksjologicznej

10:40-11:00

prof. zw. dr hab. Dzierżymir Jankowski, GSW Milenium
Jednostka jako podmiot swojego rozwoju osobowego i współkreator środowiska życia

11:00-11:20

dr hab. Wojciech J. Maliszewski, GSW Milenium
Predyspozycje indywidualne do i dla pomagania. Kompetencje egzocentryka pomagającego

11:20-11:40

dr hab. Grażyna Bartkowiak, prof. GSW Milenium
Postrzeganie czynników stanowiących zagrożenie wykluczeniem społecznym
i możliwości jego ograniczenia przez pracowników wiedzy 65 plus

  
11:40-12:10 Przerwa kawowa – Sala 14

  SESJA PLENARNA 

moderatorzy:
dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ w Zielonej Górze
dr hab. Wojciech J. Maliszewski, GSW Milenium
dr hab. Czesław Kustra, prof. UMK w Toruniu

AULA ZIELONA – Sala 4

12.20-12.40

  prof. zw. dr hab. Wiesław Ambrozik, UAM Poznań
  Kształcenie kadr dla potrzeb uspołecznionego systemu resocjalizacji

12:40-13:00

  dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ w Zielonej Górze
  Zmiana - wykluczenie – pomoc. Czyli o różnych koncepcjach relacji system – nauczyciel 
  w szkolnictwie wyższym

13:00-13:20

  dr hab. Czesław Kustra, prof. UMK w Toruniu
  Formy pomocy osobom powracającym z sekt

13:20-13:40

  dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ w Zielonej Górze
  Resocjalizacja w opinii osadzonych kobiet i mężczyzn a próby społecznej inkluzji

13:40-14:00

  dr hab. Marek Walancik, prof. WSB w Dąbrowie Górniczej
  Pomoc psychologiczno-pedagogiczna  wobec potrzebujących – na przykładzie kościoła     katolickiego w Polsce

14:00-15:00 Przerwa obiadowa – Budynek B


SESJE PANELOWE

Panel nr 1. Koncepcje i dylematy pomagania w teorii i praktyce społecznej - Sala 4 – Aula Zielona

Panel nr 2. Wspomaganie procesu resocjalizacji - Sala 6

Panel nr 3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu, szkole i placówce - Sala 13

Panel nr 4. Pomaganie osobom chorym i niepełnosprawnym na różnych etapach życia - Sala 2

Panel nr 5. Wspomaganie jakości życia osób w fazie późnej dorosłości - Sala 1

 

SESJE

PANELOWE

Panel nr 1

Koncepcje i dylematy pomagania w teorii i praktyce społecznej

Sala 4 – Aula Zielona

Panel nr 2

Wspomaganie procesu resocjalizacji

 Sala 6

Panel nr 3

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu, szkole i placówce

Sala 13

Panel nr 4

Pomaganie osobom chorym
i niepełnosprawnym na różnych etapach życia

Sala 2

Panel nr 5

Wspomaganie jakości życia osób w fazie późnej dorosłości

Sala 1

moderatorzy:

dr Agata Woźniak
dr Ewa Kasperek-Golimowska 

moderatorzy:

dr Przemysław Frąckowiak
dr Małgorzata Paczyńska-Jędrycka

moderatorzy:

dr Anna Knocińska
mgr Piotr Wiliński

moderatorzy:

dr Amelia Krawczyk-Bocian
mgr Sylwia Jabłońska

moderatorzy:

dr Danuta Krzysztofiak
dr Jolanta Spętana 

15:00-15:10

dr Ewa Kasperek-Golimowska

Pomaganie w perspektywie salutogenetycznej

dr Przemysław Frąckowiak

O wartości zaufania w przestrzeni resocjalizacyjnych interwencji

dr Anna Knocińska

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w systemie oświaty. Kontekst historyczny

dr hab. Kazimierz Wojnowski, prof. UAM

mgr Dorota Duda

Osoby niepełnosprawne
w środowisku lokalnym – aspekty pomocy i wsparcia

dr Jolanta Spętana

Poradnictwo egzystencjalne
a potrzeba wsparcia
w niespecyficznej sytuacji kryzysu

15:10-15:20

dr Anna Gulczyńska

Zupełnie (nie)normalny.

Komu i jak pomagać?

dr Paweł Popek

Wyznaczniki efektywnej pomocy pedagogiczno-psychologicznej
w oddziaływaniach wychowawczych z nieletnimi

mgr Mateusz Wiliński

mgr Piotr Wiliński

Formalno-prawny model pomocy psychologiczno-pedagogicznej a modele pomagania

dr Ewelina Silecka-Marek

Wykluczeni czy wykluczający się? Problematyka wsparcia osób z niepełnosprawnością
i ich rodzin

dr Danuta Krzysztofiak

Obszary (nie)zaspokojonych potrzeb seniorów. Refleksja
o skutecznym pomaganiu

15:20-15:30

dr Agata Woźniak

O tym co pomocne w pomaganiu. Opinie klientów pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Analiza przypadków

dr Hubert Kupiec

Kompetencje terapeutyczne wychowawcy resocjalizującego

Michał Zięba

Legal regulations concerning psycho-pedagogical support system n Poland

dr Joanna Jarmużek

dr Izabela Cytlak

Wsparcie studentów
z niepełnosprawnościami. Perspektywa salutogenetyczna

dr Hanna Karaszewska

Osoba starsza jako ofiara przestępstwa. Oddziaływania profilaktyczne jako podstawa ich ochrony przed przestępczością i zjawiskiem wykluczenia społecznego

15:30-15:40

dr hab. Agnieszka Konieczna

dr Edyta Roszyńska

Metafory wykluczenia –

w diagnozie i projektowaniu zmiany w grupie

mgr Anita Kotlenga

Diagnoza zniekształceń poznawczych, jako podstawa pracy resocjalizacyjnej

prof. zw. dr hab. Magdalena Piorunek

dr Iwona Werner

Wychowawca w szkolnym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.  Przyczynki empiryczne

dr Amelia Krawczyk-Bocian

Życie jako wyzwanie.
O doświadczeniu nabytej niepełnosprawności
w narracjach

mgr Kamila Skowrońska

Dorosłość i starość osób
z niepełnosprawnością intelektualną - szanse
i zagrożenia

15:40-15:50

Iwona Jabłońska

Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach jako jeden ze sposobów pracy z osobami dorosłymi zagrożonymi wykluczeniu społecznemu. Zagadnienia teoretyczne
i odniesienia do praktyki

Danuta Mackojć

Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji

mgr Ewa Budziak

Podejście Skoncentrowane
na Rozwiązaniach w pracy pedagoga szkolnego
z młodzieżą

dr Justyna Deręgowska

Wsparcie społeczne chorych onkologicznie – stan rzeczywisty, potrzeby
i perspektywy

Magdalena Gąsiewska

Współczesne wyzwania pracy socjalnej wobec samotności seniorów

15:50-16:00

dr hab. Agnieszka Konieczna

dr Edyta Roszyńska

Odrzucenie rówieśnicze
w zespole klasowym – możliwości zastosowania mediacji narracyjnej

 

dr Joanna Rajewska de Mezer

mgr Sylwia Dec

Wejście w rolę pracownika, jako czynnik ułatwiający readaptację społeczną wychowanków zakładów poprawczych – doniesienie
z badań

mgr Wioleta Urban

Profilaktyka logopedyczna
w pracy nauczyciela przedszkola

dr Renata Borzyszkowska

Niepełnosprawność dziecka – pomoc rodzinie na łamach wybranych periodyków
dla rodziców

Sandra Franczak

Wykluczenie osób starszych
w instytucjach penitencjarnych

16:00-16:10

Aleksandra Strzelecka

Wsparcie oparte na budowaniu więzi realizowane w Domach Samotnej Matki

mgr Monika Zięciak

Plany życiowe wychowanków placówek resocjalizacyjnych

dr Agnieszka Skowrońska-Pućka

Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych jako grupa zagrożona marginalizacją i wykluczeniem społecznym. Formy wsparcia
i pomocy

mgr Ernest Swora

O aspektach pomocy psychologicznej (i nie tylko)
w ramach Modelu Zatrudnienia Wspomaganego

 

16:10-16:20

mgr Łukasz Miciuk

Pomoc w sytuacji wykluczenia społecznego na różnych etapach życia – poradnictwo psychologiczne inspirowane poznawczą psychologią Ja

dr hab. Urban Renata,

prof. USz

Wychowanie fizyczne i rekreacja ruchowa jako formy resocjalizacji w zakładach dla nieletnich w Polsce w okresie międzywojennym

dr Konrad Nowak-Kluczyński

O edukacyjnych, wychowawczych i terapeutycznych walorach dziecięcej literatury

Agnieszka Doktor

Karolina Walaszczyk

Pomoc w wyborze zawodu przez osoby niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim – trudności i ograniczenia

 

16:20-16:30

mgr Magdalena Kolańska

Analiza potrzeb i wartości aktywizowanych w kampaniach społecznych prezentowanych
w prasie

mgr Michał Tkaczyk

dr Małgorzata Paczyńska-Jędrycka

Pedagogika kultury fizycznej
w pracy resocjalizacyjnej Zakładu Poprawczego
w Poznaniu

mgr Anna Gaweł

Terapia przez sztukę jako alternatywna forma pracy
z dzieckiem zagrożonym wykluczeniem społecznym

 

 

16:30-16:40

mgr Natalia Hoffmann

Model wykluczenia kulturowego w ujęciu L.S. Wygotskiego

mgr Lilianna Kurek

Zajęcia socjoterapeutyczne wśród osadzonych w ZK
w Krzywańcu jako próba wsparcia dla osób wykluczonych społecznie

mgr Aneta Baranowska

Tutoring rozwojowy jako forma przeciwdziałania wykluczeniu dzieci odmiennych kulturowo w szkole

 

 

16:40-16:50

Anna Potoczek

Anti-discrimination education in Poland – the major golas and current problems

dr Katarzyna Nowak

Efektywność terapii uzależnienia od alkoholu
w opinii skazanych przebywających w Areszcie Śledczym w Radomiu

mgr Sławomir Kania

W poszukiwaniu skutecznych działań profilaktycznych – kultura szkoły

 

 

16:50-17:00

Agnieszka Nymś

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jako narzędzie walki z wykluczeniem społecznym ludności romskiej

mgr Agnieszka Wawrzyniak

Stygmatyzacja kobiet uzależnionych od alkoholu

Piotr Jóźwiak

Dopalacze jako czynnik ryzyka wykluczenia społecznego młodych ludzi. O konieczności działań profilaktycznych
(z doświadczeń trenera profilaktycznego)

 

 

17:00-17:10

dr Ewa Kowalska


Subsydiarny czy prewencyjny?

- o dwóch modelach pomagania

dziecku zagroŜonemu

wykluczeniem w niemieckiej

debacie publicznej 

Ewa Pejś

Integracja systemów pomocy dla ofiar przemocy w rodzinie

dr Aneta Kokot

(Nie)zauważani, pomijani, lekceważeni. Ekskluzja ofiar doświadczających mobbingu
w szkole w relacji dyrektor – nauczyciel. Komunikat z badań

 

 

17:10-17:20

 

mgr Elżbieta Kamińska

Sprawcy przemocy – praca edukacyjno korekcyjna

mgr Kosma Kołodziej

Istota edukacji w szkołach
i uczelniach wyższych
 z zakresu tematyki homoseksualnej i jej wpływ
na poziom homofobii wśród młodzieży

 

 

17:20-17:40

 

mgr Łukasz Storch

Dialogiczny wymiar relacji probacyjnej w dozorze kuratorskim

 

 

 

 

Dzień 2 - wtorek 31 maja 2016r. 

WARSZTATY SZKOLENIOWE

9.00-11.00

 

Warsztat nr 1 – sala 6

prof. UZ dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, Uniwersytet Zielonogórski

 Warsztat - Trening Zastępowania Agresji (ART) Aggression Replacement Training

 

Warsztat nr 4 – sala 12

mgr Katarzyna Białas-Paluch, GSW Milenium

 ADHD czy zaburzenia integracji sensorycznej?

 

Warsztat nr 7 – sala 13 

mgr Magdalena Szutarska, Pracownia Psychologiczna

Świadomość własnych kompetencji jako znaczący element profilaktyki wypalenia zawodowego profesjonalistów. Praca własna z użyciem kart metaforycznych 

11:00-11:15 Przerwa kawowa sala 14

11.15-13.15

 

Warsztat nr 2 – sala 6

 dr Agata Woźniak, GSW Milenium

 Zasada realności w pracy z klientem.
Jak zbudować opowieść wspierającą 
proces pomagania

 

 

Warsztat nr 5 – sala 12

 mgr Katarzyna Białas-Paluch, GSW Milenium

 Wysoko funkcjonujący uczeń
z autyzmem 
i zespołem
Aspergera w szkole.

Metody pracy w środowisku klasowym

 

Warsztat nr 8 – sala 13

 mgr Wioleta Urban, GSW Milenium

 Stymulacja rozwoju kompetencji komunikacyjnych. Profilaktyka zaburzeń mowy i wymowy

 

13:15-13:30 Przerwa kawowa sala 14

13.30-15.30

 

Warsztat nr 3 – sala 6

 dr Agata Woźniak, GSW Milenium

 Nie narzekaj, zrób użytek. 

Jak wydobyć zasoby w tzw. trudnych
warunkach pomagania


 Warsztat nr 9 – sala 12

 mgr Mateusz Wiliński, GSW Milenium,

Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych nr 2 w Poznaniu

 mgr Weronika Stefaniak, GSW Milenium
Diagnoza interakcyjna jako podstawa 
planowania pomocy

 

Warsztat nr 11 – sala 13

 dr Radosław Skrobacki, GSW Milenium

 Realizacja badań społecznych i rynkowych – role badacza i ankietera
w pozyskiwaniu trafnych 
i rzetelnych danych

15:30-15:45 Przerwa kawowa sala 14

15.45-17.45

 

Warsztat nr 6 – sala 6

mgr Sebastian Dec, Zakład Poprawczy
w Poznaniu

 

Resocjalizacyjny trening George’a Nelsona

 

Warsztat nr 10 – sala 12 

mgr Mateusz Wiliński, GSW Milenium,

Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych nr 2 w Poznaniu 

mgr Piotr Wiliński, GSW Milenium,

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Poznaniu 

Jak budować gotowość do przyjęcia pomocy psychologiczno-pedagogicznej?