Program konferencji
Dzień 1 - poniedziałek 30 maja 2016r.
8:30-9:30 Rejestracja uczestników konferencji – Budynek A (parter przy Auli Zielonej)
OTWARCIE KONFERENCJI AULA ZIELONA – Sala 4 |
|
9:30-10:00 |
dr Hubert Paluch, prof. GSW Milenium, Rektor GSW Milenium |
prof. zw. dr hab. Ireneusz Kubiaczyk, Prorektor WWSSE w Środzie Wlkp. |
|
SESJA PLENARNA moderatorzy: |
|
10:00-10:20 |
dr hab. Antoni Szczuciński, prof. WWSSE Środa Wlkp. |
10:20-10:40 |
prof. zw. dr hab. Urszula Ostrowska, GSW Milenium |
10:40-11:00 |
prof. zw. dr hab. Dzierżymir Jankowski, GSW Milenium |
11:00-11:20 |
dr hab. Wojciech J. Maliszewski, GSW Milenium |
11:20-11:40 |
dr hab. Grażyna Bartkowiak, prof. GSW Milenium |
SESJA PLENARNA moderatorzy: AULA ZIELONA – Sala 4 |
|
12.20-12.40 |
prof. zw. dr hab. Wiesław Ambrozik, UAM Poznań |
12:40-13:00 |
dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ w Zielonej Górze |
13:00-13:20 |
dr hab. Czesław Kustra, prof. UMK w Toruniu |
13:20-13:40 |
dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ w Zielonej Górze |
13:40-14:00 |
dr hab. Marek Walancik, prof. WSB w Dąbrowie Górniczej |
14:00-15:00 Przerwa obiadowa – Budynek B
SESJE PANELOWE
Panel nr 1. Koncepcje i dylematy pomagania w teorii i praktyce społecznej - Sala 4 – Aula Zielona
Panel nr 2. Wspomaganie procesu resocjalizacji - Sala 6
Panel nr 3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu, szkole i placówce - Sala 13
Panel nr 4. Pomaganie osobom chorym i niepełnosprawnym na różnych etapach życia - Sala 2
Panel nr 5. Wspomaganie jakości życia osób w fazie późnej dorosłości - Sala 1
SESJE PANELOWE |
Panel nr 1 Koncepcje i dylematy pomagania w teorii i praktyce społecznej Sala 4 – Aula Zielona |
Panel nr 2 Wspomaganie procesu resocjalizacji Sala 6 |
Panel nr 3 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu, szkole i placówce Sala 13 |
Panel nr 4 Pomaganie osobom chorym Sala 2 |
Panel nr 5 Wspomaganie jakości życia osób w fazie późnej dorosłości Sala 1 |
moderatorzy: dr Agata Woźniak |
moderatorzy: dr Przemysław Frąckowiak |
moderatorzy: dr Anna Knocińska |
moderatorzy: dr Amelia Krawczyk-Bocian |
moderatorzy: dr Danuta Krzysztofiak |
|
15:00-15:10 |
dr Ewa Kasperek-Golimowska Pomaganie w perspektywie salutogenetycznej |
dr Przemysław Frąckowiak O wartości zaufania w przestrzeni resocjalizacyjnych interwencji |
dr Anna Knocińska Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w systemie oświaty. Kontekst historyczny |
dr hab. Kazimierz Wojnowski, prof. UAM mgr Dorota Duda Osoby niepełnosprawne |
dr Jolanta Spętana Poradnictwo egzystencjalne |
15:10-15:20 |
dr Anna Gulczyńska Zupełnie (nie)normalny. Komu i jak pomagać? |
dr Paweł Popek Wyznaczniki efektywnej pomocy pedagogiczno-psychologicznej |
mgr Mateusz Wiliński mgr Piotr Wiliński Formalno-prawny model pomocy psychologiczno-pedagogicznej a modele pomagania |
dr Ewelina Silecka-Marek Wykluczeni czy wykluczający się? Problematyka wsparcia osób z niepełnosprawnością |
dr Danuta Krzysztofiak Obszary (nie)zaspokojonych potrzeb seniorów. Refleksja |
15:20-15:30 |
dr Agata Woźniak O tym co pomocne w pomaganiu. Opinie klientów pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Analiza przypadków |
dr Hubert Kupiec Kompetencje terapeutyczne wychowawcy resocjalizującego |
Michał Zięba Legal regulations concerning psycho-pedagogical support system n Poland |
dr Joanna Jarmużek dr Izabela Cytlak Wsparcie studentów |
dr Hanna Karaszewska Osoba starsza jako ofiara przestępstwa. Oddziaływania profilaktyczne jako podstawa ich ochrony przed przestępczością i zjawiskiem wykluczenia społecznego |
15:30-15:40 |
dr hab. Agnieszka Konieczna dr Edyta Roszyńska Metafory wykluczenia – w diagnozie i projektowaniu zmiany w grupie |
mgr Anita Kotlenga Diagnoza zniekształceń poznawczych, jako podstawa pracy resocjalizacyjnej |
prof. zw. dr hab. Magdalena Piorunek dr Iwona Werner Wychowawca w szkolnym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przyczynki empiryczne |
dr Amelia Krawczyk-Bocian Życie jako wyzwanie. |
mgr Kamila Skowrońska Dorosłość i starość osób |
15:40-15:50 |
Iwona Jabłońska Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach jako jeden ze sposobów pracy z osobami dorosłymi zagrożonymi wykluczeniu społecznemu. Zagadnienia teoretyczne |
Danuta Mackojć Terapia poznawczo-behawioralna w resocjalizacji |
mgr Ewa Budziak Podejście Skoncentrowane |
dr Justyna Deręgowska Wsparcie społeczne chorych onkologicznie – stan rzeczywisty, potrzeby |
Magdalena Gąsiewska Współczesne wyzwania pracy socjalnej wobec samotności seniorów |
15:50-16:00 |
dr hab. Agnieszka Konieczna dr Edyta Roszyńska Odrzucenie rówieśnicze
|
dr Joanna Rajewska de Mezer mgr Sylwia Dec Wejście w rolę pracownika, jako czynnik ułatwiający readaptację społeczną wychowanków zakładów poprawczych – doniesienie |
mgr Wioleta Urban Profilaktyka logopedyczna |
dr Renata Borzyszkowska Niepełnosprawność dziecka – pomoc rodzinie na łamach wybranych periodyków |
Sandra Franczak Wykluczenie osób starszych |
16:00-16:10 |
Aleksandra Strzelecka Wsparcie oparte na budowaniu więzi realizowane w Domach Samotnej Matki |
mgr Monika Zięciak Plany życiowe wychowanków placówek resocjalizacyjnych |
dr Agnieszka Skowrońska-Pućka Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych jako grupa zagrożona marginalizacją i wykluczeniem społecznym. Formy wsparcia |
mgr Ernest Swora O aspektach pomocy psychologicznej (i nie tylko) |
|
16:10-16:20 |
mgr Łukasz Miciuk Pomoc w sytuacji wykluczenia społecznego na różnych etapach życia – poradnictwo psychologiczne inspirowane poznawczą psychologią Ja |
dr hab. Urban Renata, prof. USz Wychowanie fizyczne i rekreacja ruchowa jako formy resocjalizacji w zakładach dla nieletnich w Polsce w okresie międzywojennym |
dr Konrad Nowak-Kluczyński O edukacyjnych, wychowawczych i terapeutycznych walorach dziecięcej literatury |
Agnieszka Doktor Karolina Walaszczyk Pomoc w wyborze zawodu przez osoby niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim – trudności i ograniczenia |
|
16:20-16:30 |
mgr Magdalena Kolańska Analiza potrzeb i wartości aktywizowanych w kampaniach społecznych prezentowanych |
mgr Michał Tkaczyk dr Małgorzata Paczyńska-Jędrycka Pedagogika kultury fizycznej |
mgr Anna Gaweł Terapia przez sztukę jako alternatywna forma pracy |
|
|
16:30-16:40 |
mgr Natalia Hoffmann Model wykluczenia kulturowego w ujęciu L.S. Wygotskiego |
mgr Lilianna Kurek Zajęcia socjoterapeutyczne wśród osadzonych w ZK |
mgr Aneta Baranowska Tutoring rozwojowy jako forma przeciwdziałania wykluczeniu dzieci odmiennych kulturowo w szkole |
|
|
16:40-16:50 |
Anna Potoczek Anti-discrimination education in Poland – the major golas and current problems |
dr Katarzyna Nowak Efektywność terapii uzależnienia od alkoholu |
mgr Sławomir Kania W poszukiwaniu skutecznych działań profilaktycznych – kultura szkoły |
|
|
16:50-17:00 |
Agnieszka Nymś Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jako narzędzie walki z wykluczeniem społecznym ludności romskiej |
mgr Agnieszka Wawrzyniak Stygmatyzacja kobiet uzależnionych od alkoholu |
Piotr Jóźwiak Dopalacze jako czynnik ryzyka wykluczenia społecznego młodych ludzi. O konieczności działań profilaktycznych |
|
|
17:00-17:10 |
dr Ewa Kowalska Subsydiarny czy prewencyjny? - o dwóch modelach pomagania dziecku zagroŜonemu wykluczeniem w niemieckiej debacie publicznej |
Ewa Pejś Integracja systemów pomocy dla ofiar przemocy w rodzinie |
dr Aneta Kokot (Nie)zauważani, pomijani, lekceważeni. Ekskluzja ofiar doświadczających mobbingu |
|
|
17:10-17:20 |
|
mgr Elżbieta Kamińska Sprawcy przemocy – praca edukacyjno korekcyjna |
mgr Kosma Kołodziej Istota edukacji w szkołach |
|
|
17:20-17:40 |
|
mgr Łukasz Storch Dialogiczny wymiar relacji probacyjnej w dozorze kuratorskim |
|
|
|
Dzień 2 - wtorek 31 maja 2016r.
WARSZTATY SZKOLENIOWE |
|||
9.00-11.00 |
Warsztat nr 1 – sala 6 prof. UZ dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, Uniwersytet Zielonogórski Warsztat - Trening Zastępowania Agresji (ART) Aggression Replacement Training |
Warsztat nr 4 – sala 12 mgr Katarzyna Białas-Paluch, GSW Milenium ADHD czy zaburzenia integracji sensorycznej? |
Warsztat nr 7 – sala 13 mgr Magdalena Szutarska, Pracownia Psychologiczna Świadomość własnych kompetencji jako znaczący element profilaktyki wypalenia zawodowego profesjonalistów. Praca własna z użyciem kart metaforycznych |
11:00-11:15 Przerwa kawowa – sala 14 |
|||
11.15-13.15 |
Warsztat nr 2 – sala 6 dr Agata Woźniak, GSW Milenium Zasada realności w pracy z klientem.
|
Warsztat nr 5 – sala 12 mgr Katarzyna Białas-Paluch, GSW Milenium Wysoko funkcjonujący uczeń Metody pracy w środowisku klasowym |
Warsztat nr 8 – sala 13 mgr Wioleta Urban, GSW Milenium Stymulacja rozwoju kompetencji komunikacyjnych. Profilaktyka zaburzeń mowy i wymowy
|
13:15-13:30 Przerwa kawowa – sala 14 |
|||
13.30-15.30 |
Warsztat nr 3 – sala 6 dr Agata Woźniak, GSW Milenium Nie narzekaj, zrób użytek. Jak wydobyć zasoby w tzw. trudnych |
Warsztat nr 9 – sala 12 mgr Mateusz Wiliński, GSW Milenium, Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych nr 2 w Poznaniu mgr Weronika Stefaniak, GSW Milenium |
Warsztat nr 11 – sala 13 dr Radosław Skrobacki, GSW Milenium Realizacja badań społecznych i rynkowych – role badacza i ankietera |
15:30-15:45 Przerwa kawowa – sala 14 |
|||
15.45-17.45 |
Warsztat nr 6 – sala 6 mgr Sebastian Dec, Zakład Poprawczy
Resocjalizacyjny trening George’a Nelsona |
Warsztat nr 10 – sala 12 mgr Mateusz Wiliński, GSW Milenium, Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych nr 2 w Poznaniu mgr Piotr Wiliński, GSW Milenium, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Poznaniu Jak budować gotowość do przyjęcia pomocy psychologiczno-pedagogicznej? |
|