Program warsztatów praktycznych
WARSZTATY SZKOLENIOWE |
|||
9.00-11.00 |
Warsztat nr 1 – sala 6 prof. UZ dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, Uniwersytet Zielonogórski Warsztat - Trening Zastępowania Agresji (ART) Aggression Replacement Training |
Warsztat nr 4 – sala 12 mgr Katarzyna Białas-Paluch, GSW Milenium ADHD czy zaburzenia integracji sensorycznej? |
Warsztat nr 7 – sala 13 mgr Magdalena Szutarska, Pracownia Psychologiczna Świadomość własnych kompetencji jako znaczący element profilaktyki wypalenia zawodowego profesjonalistów. Praca własna z użyciem kart metaforycznych |
11:00-11:15 Przerwa kawowa – sala 14 |
|||
11.15-13.15 |
Warsztat nr 2 – sala 6 dr Agata Woźniak, GSW Milenium Zasada realności w pracy z klientem.
|
Warsztat nr 5 – sala 12 mgr Katarzyna Białas-Paluch, GSW Milenium Wysoko funkcjonujący uczeń z autyzmem Metody pracy w środowisku klasowym
|
Warsztat nr 8 – sala 13 mgr Wioleta Urban, GSW Milenium Stymulacja rozwoju kompetencji komunikacyjnych. Profilaktyka zaburzeń mowy i wymowy
|
13:15-13:30 Przerwa kawowa – sala 14 |
|||
13.30-15.30 |
Warsztat nr 3 – sala 6 dr Agata Woźniak, GSW Milenium Nie narzekaj, zrób użytek. |
Warsztat nr 9 – sala 12 mgr Mateusz Wiliński, GSW Milenium, Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych nr 2 w Poznaniu mgr Weronika Stefaniak, GSW Milenium Diagnoza interakcyjna jako podstawa |
Warsztat nr 11 – sala 13 dr Radosław Skrobacki, GSW Milenium Realizacja badań społecznych i rynkowych – role badacza i ankietera |
15:30-15:45 Przerwa kawowa – sala 14 |
|||
15.45-17.45 |
Warsztat nr 6 – sala 6 mgr Sebastian Dec, Zakład Poprawczy w Poznaniu Resocjalizacyjny trening George’a Nelsona |
Warsztat nr 10 – sala 12 mgr Mateusz Wiliński, GSW Milenium, Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych nr 2 w Poznaniu mgr Piotr Wiliński, GSW Milenium, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Poznaniu Jak budować gotowość do przyjęcia pomocy psychologiczno-pedagogicznej? |
|
Opis warsztatów praktycznych
Lp. |
Temat warsztatu |
Opis |
Osoba prowadząca |
1. |
Warsztat - Trening Zastępowania Agresji (ART) Aggression Replacement Training |
Warsztat pracy skierowany do osób mających problem w opanowaniu złości i agresji, uczący zachowania adekwatnego do sytuacji wcześniej wywołującej frustrację i gniew. Umiejętność |
dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, |
2. |
Zasada realności Jak zbudować opowieść wspierającą proces pomagania |
Celem warsztatu jest omówienie i praktyczne zastosowanie (ćwiczenia) podstawowych założeń RTZ (Racjonalna Terapia Zachowania) w pracy z klientem. Podstawowym wątkiem tego spotkania jest pytanie |
dr Agata Woźniak, |
3. |
Nie narzekaj, zrób użytek. Jak wydobyć zasoby w tzw. trudnych warunkach pomagania |
Celem warsztatu jest analiza przypadków, gdzie osoba pomagająca ma ograniczony czas współpracy z klientem (np. kilkunastominutowa konsultacja, praca z klientem w odległych odcinkach czasowych, praca w warunkach niedogodnych do budowania relacji pomagania). Uczestnicy będą mieli okazję przedyskutować pomocne sposoby radzenia sobie |
dr Agata Woźniak, |
4. |
ADHD czy zaburzenia integracji sensorycznej? |
Celem warsztatu jest zróżnicowanie zaburzeń integracji sensorycznej a ADHD, ukazanie podobieństw i różnic pomiędzy nimi. Nakreślenie objawów nieprawidłowości w poszczególnych sferach rozwoju, rozpoznanie zaburzeń procesów sensorycznych |
mgr Katarzyna Białas-Paluch, |
5. |
Wysoko funkcjonujący uczeń z autyzmem Metody pracy |
Wśród prezentowanych zagadnień znajdą się m.in.: objawy charakterystyczne dla uczniów z zespołem Aspergera i wysokofunkcjonujących osób z autyzmem, deficyty związane z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i wynikające z nich problemy, których doświadczają uczniowie w procesie edukacji. Podczas warsztatu w sposób kompleksowy przedstawione zostaną sposoby rozpoznawania mocnych i słabych stron uczniów z zespołem Aspergera i wysokofunkcjonujących osób z autyzmem, strategie związane z radzeniem sobie |
mgr Katarzyna Białas-Paluch, |
6. |
Resocjalizacyjny trening George’a Nelsona |
Warsztaty wykorzystują koncepcję pracy z dziećmi |
mgr Sebastian Dec, |
7. |
Świadomość własnych kompetencji jako znaczący element profilaktyki wypalenia zawodowego profesjonalistów. Praca własna z użyciem |
Warsztat ten będzie koncentrował się wokół wzmacniania kompetencji własnych uczestników. Rozważą oni swoją rolę „pomagacza” w kontekście pracy w obszarach często związanych z bezradnością oraz przyjrzą się strategiom własnym zaradczym. |
mgr Magdalena Szutarska, |
8. |
Stymulacja rozwoju kompetencji komunikacyjnych. Profilaktyka zaburzeń mowy i wymowy |
Warsztat ma na celu nakreślenie sytuacji osoby (dziecka lub osoby dorosłej) mającej problemy Warsztat skierowany jest do nauczycieli, rodziców oraz terapeutów i został pomyślany jako skuteczny element profilaktyki logopedycznej w celu zapobiegania wykluczeniu społecznemu osób z zaburzeniami mowy i wymowy. |
mgr Wioleta Urban, |
9. |
Diagnoza interakcyjna jako podstawa planowania pomocy |
Warsztat ma na celu przedstawienie głównych założeń i pojęć diagnozy w ujęciu interakcyjnym oraz jej zastosowanie jako podstawy do planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Warsztat skierowany jest przede wszystkim do osób pracujących w zawodach pomocowych z dziećmi, młodzieżą oraz rodzinami. |
mgr Mateusz Wiliński, mgr Weronika Stefaniak, |
10. |
Jak budować gotowość do przyjęcia pomocy psychologiczno-pedagogicznej? |
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest dobrowolne. Jak budować gotowość do korzystanie z niej osób, które delegowane do specjalistów są przez inne osoby? Jak budować poczucie podmiotowości osób wspomaganych? Jak budować ich poczucie kontroli nad relacją pomagania? Jak uniknąć typowych pułapek pomagania? Warsztat poświęcony jest poszukiwaniom odpowiedzi na powyższe pytania. |
mgr Mateusz Wiliński, mgr Piotr Wiliński, |
Propozycje warsztatów metodologicznych
Lp. |
Temat warsztatu |
Opis |
Osoba prowadząca |
11. |
Realizacja badań społecznych i rynkowych – role badacza i ankietera w pozyskiwaniu trafnych i rzetelnych danych |
Celem warsztatu będzie zapoznanie uczestników Warsztat ma przygotować uczestników do takiego przeprowadzenia badań społecznych i/lub rynkowych, które wyeliminuje negatywny wpływ badacza |
dr Radosław Skrobacki, |